Count down to baby #2

dinsdag 18 juli 2017

Babyvoorbereidingen - hopeloos achterop


Dit weekend kwam ik tot het besef dat ik ondertussen 30 weken zwanger ben en nog letterlijk niets in orde heb. Ik moet eerlijk toegeven, ik schoot een beetje in paniek.
Wat als ik morgen beval? We hebben geen geboortekaartes, geen doopsuiker, geen babykamer en o help, zelfs geen kleertjes voor de baby!

Tijdens mijn eerste zwangerschap was ik mega voorbereid. Ik had een duidelijke checklist en alles werd lang op voorhand aangekocht en klaargezet. Nu ok, bij een tweede kindje heb je al veel in huis, je bent wat relaxer en neemt wat meer je tijd. Maar toch, nu is het tijd voor actie.
Wat de babykamer betreft zijn de omstandigheden niet ideaal. We hebben een nieuw huisje gekocht en verhuizen mid-september, ja een week voor de uitgerekende datum. Mijn gevoel voor timing was altijd al ideaal! Het heeft dus niet echt zin om in ons huidige huisje nog een babykamer in te richten, moest de baby nu toch wat vroeger komen kan het altijd bij ons op de kamer slapen, al reken ik erop dat dit niet gebeurd.

Wat hebben we wel al ?


Laten we beginnen bij hetgeen we wel al hebben. Het voordeel van een tweede kindje is dat je al heel veel spulletjes in huis hebt van het eerste.



  • Babybed – al moeten we ons Biezelke nog zover krijgen om in haar peuterbed te slapen
  • Park
  • Ververskussen
  • Haarborstel + kam
  • Nagelschaartje + vijltje
  • Wipper
  • Kinderwagen
  • Maxi-cosi
  • Isofix voor in de auto
  • Babyfoon


Ok, help, als ik het zo oplijst lijkt het toch niet zo heel veel wat ik al in huis heb.

Wat hebben we nog niet ?


  • Luiertas – natuurlijk hebben we er nog één van Bieze, maar dit was echt een onhandig geval. Dit keer gaan we dus voor praktisch
  • Babyverzorgingsproducten (shampoo, badolie, poepzalf, …)
  • Parkbekleding
  • Flesjes
  • Slaapzakjes
  • Beddengoed
  • Body’s
  • Pyjama’s
  • Kleertjes
  • Mutsje
  • Krabwantjes
  • Sokken
  • Draagdoek
  • Slabbetjes
  • Luiers
  • Tutje

Een heleboel dus. Waarschijnlijk is er dan ook nog heel wat waar ik momenteel niet aan denk en waarvoor we die eerste dagen thuis met de baby nog verschillende keren naar de winkel moeten lopen.

Ookal is het voor ons niet meer de eerste keer, het blijft een spannend avontuur zo een babytje krijgen. Langs één kant zou ik willen dat het al zover was en dat we dat nieuwe leventje in onze armen konden houden. Maar aan de andere kant mag het gerust nog even duren. Zodat we zeker alles tijdig klaar krijgen!

De foto bovenaan hebben we gevonden op Pinterest.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten